Vor fi în total 23 de Mari Premii de Formula 1, cel mai încărcat sezon din istoria acestei competiții. Sezonul va debuta pe 5 martie la Bahrain și se va încheia pe 26 noiembrie la Abu Dhabi.
Circuitul din Qatar va reveni în calendarul Formula 1, în timp ce Las Vegas va găzdui pentru prima oară o cursă din Marele Circ. China n-a fost inclusă decoamdată din cauza problemelor sanitare, deși ar fi fost o dată liberă pe 16 ianuarie.
Formula 1 şi firma Racing Force au semnat un acord conform căruia toţi piloţii care vor evolua în ediţia 2023 a Campionatului Mondial de Formula 1 vor purta pe căşti mini-camere video.
Toţi cei 20 de piloţi implicaţi în sezonul 2023 al Formulei 1 vor fi echipaţi cu mini-camere omologate de Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA). Aceste mini-camere au 8 milimetri în diametru şi cântăresc 1,43 grame. Ele sunt plasae la nivelul ochilor, pe căptuşeala de protecţie din interiorul căştii.
Utilizarea lor se va face oficial, pentru prima oară, la Marele Premiu din Bahrain, în etapa inaugurală a ediţiei 2023 a Formulei 1, din 5 martie.
Mercedes – Lewis Hamilton, George Russell Red Bull – Max Verstappen, Sergio Perez Ferrari – Charles Leclerc, Carlos Sainz McLaren – Lando Norris, Oscar Piastri Alpine – Esteban Ocon, Pierre Gasly AlphaTauri – Yuki Tsunoda, Nyck De Vries Aston Martin – Fernando Alonso, Lance Stroll Williams – Alexander Albon, Logan Sargeant Alfa Romeo – Valtteri Bottas, Guanyu Zhou Haas – Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg
Now streaming, only on @netflix… Driver to Survive, season 5 is here!#F1 #DriveToSurvive5 pic.twitter.com/xQoOyj7pff — Formula 1 (@F1) February 24, 2023
Now streaming, only on @netflix…
Driver to Survive, season 5 is here!#F1 #DriveToSurvive5 pic.twitter.com/xQoOyj7pff
— Formula 1 (@F1) February 24, 2023
Pirelli furnizează anvelopele și produce trei variante pe care echipele le vor folosi în weekend: moi, medii și dure.
Cele moi sunt cele mai rapide anvelope, dar se uzează instant, în timp ce cele dure sunt cele mai lente, dar au cea mai bună durabilitate. Echipele folosesc sesiunile de antrenament pentru a-și forma strategia și pentru a învăța anvelopele pentru cursă. În calificări, echipele folosesc anvelopele moi pentru a stabili cei mai rapizi timpi.
În timpul cursei, echipele trebuie să facă cel puțin o oprire la boxe pentru schimbarea anvelopelor, în care 23 de mecanici lucrează la mașină, schimbând cauciucuri și efectuând orice alte modificări, de obicei cu scopul de a o face în mai puțin de 3 secunde.
Cea mai rapidă oprire la boxe înregistrată în F1 a fost pentru Red Bull Racing, care a reușit să execute o oprire de 1,82 secunde la Marele Premiu al Braziliei din 2019.
5 martie: Marele Premiu al Brahainului, la Sakhir 19 martie: Marele Premiu al Arabiei Saudite, la Jeddah 2 aprilie: Marele Premiu al Australiei, la Melbourne 30 aprilie: Marele Premiu al Azerbaidjanului, la Baku 7 mai. Marele Premiu de la Miami (Florida) 21 mai: Marele Premiu al regiunii Emilia Romagna, la Imola 28 mai: Marele Premiu al Principatului Monaco, la Monte Carlo 4 iunie: Marele Premiu al Spaniei, la Barcelona 18 iunie: Marele Premiu al Canadei, la Montreal 2 iulie: Marele Premiu al Austriei, la Spielberg 9 iulie: Marele Premiu al Marii Britanii, la Silverstone 23 iulie: Marele Premiu al Ungariei, la Budapesta 30 iulie: Marele Premiu al Belgiei, la Spa-Francorschamps 27 august: Marele Premiu al Ţărilor de Jos, la Zandvoort 3 septembrie: Marele Premiu al Italiei, la Monza 17 septembrie: Marele Premiu al Singapore 24 septembrie: Marele Premiu al Japoniei, la Suzuka 8 octombrie: Marele Premiu al Qatarului 22 octombrie: Marele Premiu al Statelor Unite, la Austin (Texas) 29 octombrie: Marele Premiu al Mexicului, la Ciudad de Mexico 5 noiembrie: Marele Premiu al Braziliei, la Sao Paulo 18 noiembrie: Marele Premiu de la Las Vegas (Nevada) 26 noiembrie: Marele premiu de la Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite)
El calendario de Fórmula 1 de 2023: • 23 carreras • 20 países • 5 continentes • 240 horas de vuelos Los equipos viajarán 75,000 millas y transportarán 1,500 toneladas de equipo. #F1 #F12023 pic.twitter.com/6QcRoMT8Mg — 𝖧𝗂𝗎𝗋𝗂𝖼𝗁 (@hiurich) February 13, 2023
El calendario de Fórmula 1 de 2023:
• 23 carreras • 20 países • 5 continentes • 240 horas de vuelos
Los equipos viajarán 75,000 millas y transportarán 1,500 toneladas de equipo. #F1 #F12023
pic.twitter.com/6QcRoMT8Mg
— 𝖧𝗂𝗎𝗋𝗂𝖼𝗁 (@hiurich) February 13, 2023
Bolizii din Marele Circ sunt foarte scumpi. Crearea, dezvoltarea și competiția anuală a acestuia au costat milioane de euro. Mașinile de F1 sunt de obicei construite pentru a concura pentru un singur sezon, cu upgrade-uri și piese noi adăugate pe tot parcursul sezonului pentru a menține performanța de vârf și a rămâne aproape de restul.
Costul unui bolid de F1 variază de la o echipă la alta, în funcție de bugetul lor pentru construirea și dezvoltarea de noi piese.
De exemplu, șasiul unei mașini de F1 poate costa până la 700.000 euro, în timp ce zona din jurul șoferului este de aproximativ 17.000 euro. Cu toate acestea, cea mai scumpă parte a mașinii este motorul. Un nou motor pentru o mașină de F1 și toate componentele sale pot costa până la 18 milioane de euro.
În total, o mașină de F1 costă aproximativ 20 de milioane de euro pe an.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER